Tuesday, June 23, 2009

hutang TAG

uish... bila den nengok label tag dari Arin, sedar tak sedar, banyak btol utang kat dia. uish...!!!
meh nak jawab sebelom eden di sound. tehehehe...

Kene tag ngan Puan Arin
1. Admit one thing you feel awful about (involving being a mom). Once you have written it down, you are no longer allowed to feel bad. Remember you are a good mom!-
malas nak marah sbb antara aku ngan abah dia, kalau marah, lagi aku sayu tgk bila diorg dimarah dek abah dia. jadi kesian la kunun. tapi.... dlm kesian2, kalau aku ckp mcm masuk kanan keluar kiri, dua saat je tahan, apa lagik??? tgn aku pun jalan. tapi kalau geram sgt lah. kalau masih waras otak nie, aku cuma idupkan vakum. melalak la ko kuar air mata tipu2 tau!
hiks... itulah sayang umi, amirul... (but... aku takleh maafkan diri aku, marah sangat, sampai gigi depan mirul patah! huhuhu... maafkan umi mirul... tapi... awak gak mulakan... huhuhuhu....)
-siapa mai masa bbq aritu tau la cemane gg dia leh patah. kan??? -
2. List 7 things you love about your kids, you love doing with your kids, or that your kids love about you.
-1-mirul, senyum manis. sengih walaupun kena marah. ala2 tak paham kena marah. bak kata nyai, mcm Pak De Sahar dia. :d
aris - senyum sinis. mcm nyindir je ghope dia. tapi sangat cute!
-2-mirul sgt rajin berckp. tapi sepatah aku tak paham. tapi byknyer bhs omputih yg tak berapa clear kat tinge ku. wat this? salah satunya la tuh. la nie rajin ngira kat jari. tah apa dia kira aku pun tak tahu.. :D
aris - aku suka ajuk apa dia ckp. tapi banyaknya aku betulkan cakap dia. yg masaelahnya... umi ttp tak keluar. yg keluar... mama2.. sama je cam mirul. dlm byk2 perkataan yg aku suka ajuk dia - manana mana? pastu sure dia sesengih! :D
-3-mirul - sgt excited tgk kartun yg aku kategorikan colourful. mcm dibo the gift dragon, pocoyo, animal mechanical dan Mickeymouse clubhouse. lelain ok kot. tapi dia sgt teruja tgk yg kartun2 nie. siap lompat2 gelak2 lagi.
aris - same cam abg. tapi dia excited tang lagu jek. lelain dia buat2 gelak bila abang dia gelak. padehal dia tak tgk pun. gelak je lebey. aku??? tumpang gelak tgk karenah diorg. :D
-4- mirul - paling malas nak biar dia kat dapur tapi selalunya terrrpaksa. dia duk men air kat singki. basuh la kunun. udahnya... banjir area sinki aku.
aris - paling rajin hangkut periuk, kuali, besen (sbb bawah sinki open, dia pilih mane nak) ke hall. mmg sepah lor... tak aku, abah dia la tolong kutip. tapi ok gak. tak nyibuk kat dapur. :D
-5-mirul dan aris - suka beno tarik pengikat rambut aku. pastu tarik pulak rambut aku sampai nak tercabut kulit kepala haku. adeh... kena potong laie nmpknyer...
-6-mirul - peminat tegar masakan umi yg bercirikan sup atau apa jenis kuah. boleh hirup sesaja dan berkali2 tambah. tapi pastikan sama rasa seperti nyai dia buat. hueheuheuehu...
aris -mkn je apa umi beri. nasi ada okey dah! senang bagi aris mkn.:D
-7-mirul n aris - bila diorang tido mcm lega sgt. mcm dah berakhir satu hari yg menggembirakan diorg, wpun umi dia hari nie bape kali mop hall! (minyak, air, mknn, semua kecah). wat to do... anak2 la katakan.. depa la pencetus semangat utk aku terus bernafas di bumi bertuah ini. amin...
3. Send this to 5 other moms of the year that deserve a reminder that they too are the best moms that they can be. Remember to send them a note letting them know you have selected them, and also add a link to your post that directs people back to the person who nominated you.So the next 5 moms will be ....
Shaliza
Nannoor
Mak Mencah
Syahadah
Shay

6 comments:

Unknown said...

alamak..denpun kono ko??
ok den akan jawab tapi lambek sikit laa...kuikuikui

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
shay said...

hahahha... anak ku kecik lagi, tak banyak kerenah, nak buat jugak ke?

huhuhuhu...

MAKCIK REHAN said...

tudia..kena saman lak haku ekk... ketahuilah olehmu wahai Zana, aku ini adalah sgt degil nk bayar saman. kui kui kui...nanti aku belek2, kalau masyuk aku jawab ekk...muahahah

Arin said...

ader lagi utang tag?:p

Zana S said...

syahadah
sila2.. amik masa setahun pun takpe, janji buat. ekekeek

shay
boleh je... no problemo :d

MR
saman tetap kena bayo eh. kang tak bayo ko kena masuk court! nak??? miahahah!

Arin
adoo!! nnt den kolek laie :D