Tuesday, June 9, 2009

Macam2 Hal!

Friday
mlm mkn soto. mil buat. aku tapau. (baik menantu nie.. ekekeke)
pastu aku cam hausnya la hai... minum sprite. haiyaa!!

kesannya...

aku sakit perut sepanjang malam.

Saturday
mcm weng je kepala, perut semua.
tido lambat pun efek gak nie. aku tido dekat kol 4 am. saje nak layan baca blog kengkawan. :D
udahnya... pagi aku cuma goreng fries n burger utk bfast. malas ya hamat!
abah kata ok. aku pun ok je ler.. :D
lepas minum air, muntah! sib bek tak muntah mknn. aku keluar air jek. kalau tak... rugi ler.. :)

pastu get ready, pi selayang. pale masih kurang betul. aku tido sat. tapi tido aku mane la penah lama. ada je gangguan wpun makcik2 depa ada. huuuuuuishh!! mama! mama!

bangkit, tido ku disambung dek abah. sah2 abah tido tanpa gangguan.. huuuuuuu...

mak masak keladi asam rebus. sedap! mkn byk. amirul siap hirup kuah. (sbb dia mmg tak mkn apa2 melain sup or ayam or ikan. masal kan??)

balik singgah pasar mlm tmn melawati. mcm2 beli. tapi bila balik umah, aku nak magrib, pinggang sakit gile. mcm kena terjah angin!
keladi kah??? adeh... tros kejung aku dibuatnyer. mkn pun ckit. padehal nak mkn sgt.

sampai ke mlm dah ok. tapi sayang lah.. aku tak mampu nak mkn sbb ngantuk lagi kronik. madagascar aku tgk tak abis. yg tgk pun separa je aku paham. lain ala2 lelap tak lelap.

Sunday
bermula kesah aku kena diarrhea . gile ah!! lagi kronik dr minum ubat kasi lawas buang ayaq besar masa dlm pantang. tak sempat lepas angin heh!

tapi sempat lagi pi subang, 3 beranak potong rambut. mirul ngan aris, abah dia potong. pale abah dia, bapak dia plak tebas. teheheh... turun temurun beb! jimat duit pi kedai. :D

kat subang, asal mkn je abis la.. keluar. adeh.. mmg aku tak bajet jadi gini. sampai ke mlm dibuatnyer. abis teh pekat udah, ubat ceri beri abah yg arang pun udah, pil cke kit teck aun pun udah.

lepas kol 9 mlm baru aku rasa secure. sempat la goreng nasi utk dinner. tu pun dlm keadaan yg kekejap cam penatnyerrrrrrrrrrrr.... mungkin terlalu letih sbb kurang air dlm badan. adeh.. gile betul!

Monday
pagi cam ok. aku amik bfast shake shaja. tapi gorengkan pisang tuk budak berdua tu. masaelahnya... gorengkan... tapi aku ngap gak! hahaha.. gemuk plak jadinya kang. adeh...
mirul mkn kerak jek. togel pisang tu dia duk korek nak kerak. aris, mkn ckit jek. ala2.. aku gak kena mkn satgi.

ok dah kot. masak la cam biasa tghri. siap buat sambal tempoyak nak mkn malam. huish!! amik che mah punya tempoyak la apa lagik!. dgn andaian.. perut dah ok.

huhuhu... tgh den ngosok baju keja abah... dia dtg balik. aduhaiiii.... 2 kali beb! pastu takde mende plak tuh! sabar je ler...

tros togak air kendian. kering badanku...trus sms abah mintak belikan pil che kit teck aun. biarla kembung perut, janji tak gi toilet lagik. penat den.

alhamdulillah... mlm nie cam ok plak..

harap2 esok tak buat hal lagi...

apa ya aku mkn???

1. balik dr selayang, aku minum air masak. tapi masaelahnya.... air masak tu berbau lipas. huisssssss!!! tros aku buang wpun dah minum seteguk.lipas duk memain kat tubir jag tu kot. adeh!! selalu aku buang tuangan pertama. tapi haritu aku lupa! sakit pinggang sampai lupa! pastu aku bukak, air mmg berbau. 1st time nieeeeeeee!!! tros buang.
2. yong tau fu tu ada yg masam. tapi abah mkn takde katanya.. adeh... ntah la..

tu je kot.. tapi aku suspek air lipas! masya Allah!!! haiyaaaaaaa.... mula la aku duk terbayang2 telur lipas dlm perut aku! TIDAK!!!!

apa nak buat ek???

8 comments:

Arin said...

air tuh le punca nye kot..tapi bebudak ok je ek?

MAKCIK REHAN said...

Yerr..aku pon syak air. tapi mcm dah lama sgt ko cirit nih..baik pi jumpa doc.

tak pon, ko sembur ridsect dlm perut, nk bunuh telur lipas. Boleh gitu?

syahadah said...

adess...cirit birit pulak..hari tu yg kecik muntah2..
menurut kata doktor la kan..hehehe...air sekrang kualitinya sangat teruk..cirit birit mcm dah biasa..
kalau bab lipas tu..telu2 masuk perut.beranak..jadi muzium lipas dlm perut hang..hehehehe kuikui..

BUYEN said...

hah...cian ko zana..tu r..punca ko minum air gas tu kot..then ko minum air cam bau lipas tuh..meh c ni aku rekemen ko air penapis daripada Brand ELKEN..air die mak aiiii jernih sangat..dlm air tu kosong RO..
aku nak terangkan tak tau r..pepun mis kol aku ..if nak tau r..

Anonymous said...

zana nak period x? kengkadang time nk period pun perut buat hal juga

Zana S said...

Arin
zana je kot yg akan kena sbb bebudak air masak depa lain. abah dia air tak kaler takmo minum. tak sejuk lagiii la dia rejek. kalau tak... adik zana la kawan minum nye.. hehehe. sib bek dia tak dtg cnie kemarin. kalo tak... pi kelas ceri beri la pulek... :D

MR
itulah...
ridsect ka?? aku kena minum air yg disembur redsect ek?? umah aku ada sheltox jek. ok? :p

syahadah
huhuhu... night at museum 3 ek?
kualiti air mmg teruk. tapi tulah... tak mampu lagi nak beli penapis air. :)
nnt aku mai amik award ek.

Buyen
tak mampu lagi beb. adeh... tapi kesian anak la kot. tah apa2 je la depa minum duk dlm tuh. iskh..

Anon
siapakah?? teheeh... tak kot.sbb baru je minggu lepas coti. :D

lily lotus said...

erkkk...jgn sembur ridsect yer...kang dengan telur lipas jalan dengan zana2 sekali jalan...hiksss

Zana S said...

lily lotus
tehehe... apa kabar ek?? lama tak jengah blog lily... sorry sgt.. tak sempat nak jenjalan.. huhuhu...