Tuesday, August 28, 2007

Bad News... Good News...

Bad News....(boleh la kan start dgn berita tak diingini)

- Seorg bayi berusia 11 bulan meninggal semalam kerana di dera oleh pembantu rumah mereka di subang setelah berada dlm keadaan koma selama 6 hari.
- Se awal usia 8 tahun dah mula ketagih rokok.
- Gara2 khayal hidu gam seorg remaja berusia 13 tahun meraba punggung seorg dewasa berusia 49 tahun.
- Warga Tua rentung dlm kebakaran rumahnya di Bota, Perak semalam.

Good News......

- Malaysia ke final Pestabola Merdeka.. congrats team u-23!
- USAHAWAN Penternak Jaya Kebangsaan 2007, Marahza Abd Majid, 35, membuktikan pembelajaran secara teori bukanlah ukuran menentukan kejayaan seseorang tetapi mesti mempunyai iltizam dan minat yang mendalam. Penternak dari Jerangau, Dungun itu memulakan kerjayanya sebagai kontraktor sebelum tamat pengajian di Universiti Teknologi Mara (UiTM) dalam bidang katering.


erm.. apa lagi? mcm byk tapi dah tak ingat dah.. hehe...

tapi lately mmg byk kes tak sedap didgr dr yg sedap di dgr kan...

5 comments:

Red Mummy said...

itu yg kita dengo

yg gambo sayu

gambo pilu

yang senyap dr dibualkan..

samat merdeka..

bila ko nak due zana?

Zana Sadri said...

itula kak red.. klau ikutkan diri sendri pun sama je kan. huhu.. (bila nak bukak laman kak sri siatan nih?? :D)
due mid november la kak red. Insya Allah... tapi rerasa mcm dah nak kuar je skang nie.. adeh...

Jie said...

gerun kan..dunia skrg ni

takut sgt


jgn lo kuar skrg

baby tu lum kuat..nnt susah la dok spital lama2...anak sulung tu lagi nk kena jaga..mak tak sihat..eee....biar lah cukup tempoh dia baru kuar zana....

Zana Sadri said...

itula kak jie... zana bukan apa.. rasa flat sgt skang nie.

tapi mmg harap sg dia kuar cukup bulan dan harap2 sihat hendaknya.. insya Allah..baca citer bb pramatang nie kesian sgt rasanya.. tak sanggup rasa nak tgk anak sdri jadi mcm tu. tapi... kekadang sakit2 badan nie mcm dah nak keluar kak jie..moga2 zana kuat la hendaknya.. amin...doakan zana sihat ya :)

Lestat said...

macam2 leh jadi kat dalam dunia ni..