Tuesday, August 14, 2007

Nape La Nakal Sangat...

Bangun pagi.. gosok gigi.. cuci muka... pergi mandi...
hehehehe... betul ke lagu tu? aku pun tak ingat dah. selalu klau mandikan mirul pun half way je nyanyi sbb tak ingat dah yg belakang2 nye.

Pagi nie.. bangun2 je takleh diri tegak. Sakit nye pinggang nie... iskh.. tapi bukan sepjng masa.. dia ada posisi yg tersalah pose je sakit la dia. huhu... cakit ooo...

Tak sangka jugak 2nd pregnancy nie lagi mencabar dr yg 1st. klau dulu kejang kaki bila dah masuk 8 bulan baru terasa but la nie... baru 4-5 bulan aritu dah kejang2 kaki. Siap senak bagai perut nie. mungkin sbb byk benda kena setel kot kat rumah n skang nie pun aku dah drive sendiri.. antara penyebab2 kot. erm... takpa la.. tawakal moga semuanya dipermudahkan olehNya.. amin...

Semalam................. ada dak kenit jatuh katil lagik. aduh.......... bape kali dah aku tarik kaki dia ngan jerit ke dia jgn naik katil tapi.... kali nie babas jugak. baru je pusing badan nak masuk baju dlm kabinet aku tgk dia dah naik siap berdiri lagik. tgh aku nak kejar ke dia utk elak dia lompat... gedebuk!. jatuh. aduh...klau bawah tu ada kapet ke ok lagik. nie buta2 jatuh ke lantai. kepala lagi yg kena. meraung la dia lepas magrib tu. Risau aku nape la lasak sgt sikenit nie. iskh...ikutkan dia lasak tak la lasak memanjat apa ke.. tapi tgn dia tu..dia nak amik baju yg aku dah lipat kat atas katil. nak wat apa??? nak kembur balik la..aku nak wat keja lelaju mmg payah la sbb perut nie sengal je. klau tak... sume keja setel sebelum dia kacau. huhu..

sudahnyer.... merah gak pale dia kesan hentakan tu.. tapi bila dah tuam tu kurang la ckit. aku plak yg nangis bila abah dia ty camne leh jadi gitu. huhuhu....

Ikutkan klau org jaga la leh jadi gini. ini... aku mak dia plak yg jaga dia leh mcm2 jadik. sokmo jatuh. Klau aku wat jurnal bape kali anak aku jatuh masa dgn aku mau cover to cover ceritanyer. huhu...

Pasnie jgn la jatuh lagi ya amirul.... sengal perut umie nie nak bawak sambil nak ngejar kan dia huhu....


Gambar selingan nie masa mak aku amik katering buat nasi tomato last week. Pastu adik aku nie plak nak pi CM beli brg opis . dia malas nak mkn kat opis dia sbb takut lambat hantar la mknn ke aku dan sambil tu lunch sekali ngan aku.

Alhamdulillah.. rezeki2.. sedap mak masak ek mak.. tapi ala2 masin tu mesti ade. teheehe...


Cantik sungguh souvenir dr Cameron Highland ini. Nie adik aku yg kat atas tu la bawak mak n adik badik ku ke sana atas company trip dia. kakak aku bersungguh nak nganto. padehal aku kabo weekend kan aku balik. nenanti la amik. tak pong, masak kan utk aku jek. muehehehe....

Tgk la.. nnt mlm nak rebus jagung tu. cam sedap jek. malam tadi dah gagal sbb sikenit jatuh. malam nie kot ok ckit.

ada org tu mkn stoberi ngan honey la dia... erm....nanti aku mkn stobery cecah kopi plak ek. hahaha...

8 comments:

Lucca D Jiwa said...

emm... bestnya ade anak kan? bile laa saye nak kawin ni... huhu..

intan said...

tak pe aa.. nakal skit je tu.. tentu umi dulu pun sama gak neh.. hahaha.. tu tak zana..?

Lestat said...

Voila..!!Jawapan teka-teki ngarut aku dah bocor..ahakss.

Elyn Sani said...

besar gak benjoi mirul tu... ko x tuam ke? nakal ek mirul nowdays.. sodap tau stoberi cecah madu.... ko dh try lom huhuhu

aNoY said...

apeni mirullllll
nak terbang2 kalau tgg mak teh belikan baju Superman dulu :D

Red Mummy said...

aku dha agak dah pas tgk blog fozalin mesti ada gak gambo s/berry ni lam blog ko...

anak ko camne? ok dah?

Orked said...

budak2 mcm tu la...

anak tu tiap sorang mmg tak sama perangai....

Arin said...

my lil ones pon dah 2 / 3 kali jatuh katil..bebudak kalau tak jatuh katil..tak sah jadiknya...