Thursday, August 16, 2007

Khamis dah!

Sekejap je kan dah sampai ari kamis. pastu jumaat. pastu cutiiiiii.... horayyy!!

Sonok ke bila hujung minggu nie dtg? selalunya sonok sbb masa tu la boleh melepak ngan ahli keluarga. Tapi.... selalunyer mcm tak cukup je dua hari tu. mcm2 hal nak buat kan? huhu..

Nak buat cemane... diberi cuti hujung minggu 4 hari lom tentu puas ati selagi namanya bercuti... selagi tu takkan puas.

Nak cerita apa sebenarnya?

Amirul?... alhamdulillah dah ok dah dia. cuma ada gak la benjol kat pale dia. mlm keja aku duk tuam kepala dia ngan air panas. dia plak men kejar2. ingat org duk memain ngan dia.. hadey.. lotih umi nak ngejar la mirulll... Nyayi pun dah tak larat nak jerit2 sbb tgn dia tu. skang dah pandai main on off tv pulak dah.... haiyooo.... kita la pulak sakan duk tarik tgn dia. erm... tahan ke tuh? seminit je kot. pastu dia buat lagi. iskh... dak kenit nie...

Dua tiga hari nie aku bagi dia mkn biskut pegang sendiri. boleh dah la masuk mulut sendiri. tapi... bahaya gak. abis dia jumpa benda tabur2 atas lantai dia nak masuk mulut. kes pulak nak ngelak dia buat lagi.

Sebelum nie dah byk kali ajar dah suh mkn sdri.. tapi mirul nie tgn dia tak mau buka. dia duk ramas mknn tu sampai hancur. pastu nak sua ke mulut penumbuk dia. bukan mknn tu. huhu.. udahnyer... bagi suap je la. klau selalu sgt suruh dia pegang mmg bertabur je mknn. di cuma reti pegang botol susu dia je. itu pun loose. bila dah jatuh tu mula la merengek. hadey... manja sgt la dia nih. tapi... ada tapi lak tu.. klau abah dia around pandai plak dikari tu :p (kes takut abah dia besar biji mata la tuh ekekeke)

Semalam... mcm biasa.. kalau aku balik kerja dia mesti tgk kat sliding door. pastu jerit. bukan panggil umi ke apa ke. pakai bahasa dia je. ajar selalu pun lain kita suh dia sebut lain g dia sebut. panggilan utk semua org adalah piawai. wpun dia tau tu nenek, atuk abah or umi dia. hahahaa... sbb dia kecik lagi ke? setahun 3 bulan. wat do u espek.? tehehee...

Semalam jugak aku kat dapur duk pangge2 nama dia.. apa dia buat? melepak kat tangga rumah. anak tangga ke 3 tuu.... klau terjatuh kan ke sakit gak. bila aku tgk dia kat situ siap leh sengih2 sambey tepuk2 tempat sebelah cam ajak kita joint dia plak. ade ke?? mcm2 kes ko nie mirul. iskh.. tak senang nak nengok ke manja lara(kata nyanyi dia ;p)

Semalam mkn apa malam? aku nak mkn sgt steak tapi aku beli kfc pulak. huhu... sbb.. dr last week nak mkn keja nangguh kan pencarian je. udahnyer balik keja semalam beli je la drive thru yg dekat ngan umah tu. tghri nie pun sambung mkn lagik balen semalam. boley>? (gila mkn ayam plak kali nie. huhu...)

Takde apa pun aku nak cerita ari nie.. cuma merapu sambil2 tgk ikan kerapu dlm buku. ;d.

ps- bos tak masuk2 office since dia masuk spital last week. rasa nak ngelupur pun ada coz byk benda terbengkalai. do wh!

3 comments:

mad redo1 said...

kerapu kalau goreng pun soodaaapppp...

hehehe...

Elyn Sani said...

mirul nakal mesti cam ko dulu kecik2 kan kan kan kan ekekekekek

Zana S said...

Bro mad.. pastu curah kuah 3 rasa ek. wawawa.. meletopss...

fozalin..ko rasa aku nakal ke dulu? aku rasa aku la budak paling baik dulu tau. wakakakaa...