Thursday, August 2, 2007

Eating..Eating...Eating

Nyampah kawan nie sbb aku duk sibuk citer pasal mknn ke dia je. tehehehehe....dah tu pi mkn tau fu far jek ari nie sape suh? diet mende dah abis musim ko naik pelamin nih?? pelik aku.

Nasib ko la makcik.. since ari nie ko takde sign BUSY tu..aku pun sesuke pak menakan ngaco dia. tehehe...

Baru terima Stationeries from LYRECO.. normally aku order ink printer. since Hp nie susah nak refill or.. refill leh menjahanamkan printer.. kena la beli normal cartridges.

Apa yg aku suka tang beli mende nih?
Mesti ada free gift. hehe...

Penah dpt t-shirt, cd holder, kipas kecik, frame 'happy feet' dan arinie dpt coaster.

Gini la rupenyer...
jgn ty lelebih. sbb diorg tgh pomot pasal England. aku pun bukan baca pun. dpt terus koyak nak tgk mende kat dlm tu. :D

Nampak 4 keping tapi benonyer ada 8. dua set setiap satu.

Ni plak kepek yg tgh aku mkn. sekali nengok mcm mknn tucing je kan. huhu... takkkkkkkkkkkkk... nie kepek bantal org pangge. tapi bantal dia kempes ckit sbb nie versi pedas..

Eiskh.. hari mkn sedunia aku nie. padehal aku bekal roti telur. huhu...
Ni pun ada lagi tak dan nak mkn. Ada sesapa berminat? angkat siku.. :P

Amirul.................

Lama tak citer pasal dak kenit nie kan... dah makin lasak kat umah. nenek subang dah naik sora dah. mau satu taman dgr. tehehhee...

Dah bape minggu aku perati gigi dia nak tambah atas n bawah satu. tapi sampai la nie aiyaq liur duk lajuuuu turun dr mulut. Gg tak kuar betul lagik. huhu..

Tgn dia paling laju berjalan. nenek subang pangge 'gratil'. Tak tau la tu bahasa apa tapi tgn tu sibuk nak buka cupboard, usik sampah, buang kain dr dlm bakul, kutis sana, kutis sini. sampai 3 kali aku puk tgn pun lom tentu dia nak alih tgn dia dr tempat dia duk usik tuh. huhu...

Selalu aku yg kena marah dek abah dia sbb sokmo naik sora. abih nak wat gimane? Ok la tu dr aku pukul dia. Hehehe... ikutkan.. marah or pukul pun dia takkan paham coz kecik lagi. tapi... pada aku... kena gak ajar mane boleh n tak boleh since dia faham kita ckp apa. cuma klau dia nak buat dia nakkkkkkk jugak usik. erm... cemane tu??

Kekadang majuk gak dia. tapi..... majuk la... umi tak layan.. tehehehe... (sbb dia tau klau aku tak layan nenek ngan atuk dia nnt layan dia) huhu...

Kekadang kesian sbb kena marah tapi... pastu aku pujuk balik ckp masa dia tgh nyusu. tah dia faham ke idok. teheheh... Insya Allah... dia faham tapi cara dia la tu. nak berckp dah. tapi.... adeh.. pecah perut aku bila dia nak kuarkan sora. especially bila dia nak tido. aku bacakan doa tido. pastu agaknyer dia nak follow kot. tah menda2 la dia ckp tuh. teheheh.. Mirul2..

Kalu bagi dia tgk gambar or any books mmg dia suka. tapi.... pastu koyak ler.. huhu.. sayang2.. skang nie duk carik buku kulit tebal utk dia main + tgk. Tapi... nanti2 la ek mirul.. buku yg ada tu pun tak abih mirul koyakkan. hahaha.. dah koyak nnt baru umi cari baru. adeh...

Nie baru sorg. klau dua nnt cemane ek??

Lagi satu... suka bena masuk dapur. klau nenek dia duk masak sejam. sejam tu la dia duk kat dapur. siap main masak2 lagi... kot. tehehhee.. mane taknyer tapis besen sume dia duk main. ngalah pompuan lak dia nih. huhu...

8 comments:

Elyn Sani said...

wei ade lebih lagi 4 tu courier la kat aku ekekeekk.... leh sesame pakai.....

Zana S said...

nnt aku bagi sorg satu ek.. kang dak dua org kat umah tu dengki plak. tehehehhe...

Orked said...

ooo amirul
anak kakjie pun nama amirul gak
hhehe
amirul syazwan
amirul syafiq

mad redo1 said...

sonot gak dapat coaster england nih, kalu dapat yang ada meriam ingat2 le ke mad redo1... hehehe...

uuuuu... bab si kenit tuh, takpe tinggikan suara, nanti dia tahu sapa ada authority... tu cara mad redo1 lah...

hehehe...

Izzatul Azma said...

eee...bestnya bace psl mirul..mst kak zana dok sengih2 kan type posting psl tu :D cam besh je ade anak..lalalaa

Redbloodsnow said...

haha...z cuke arr mam kopok bantal tuh kan zana. mmg sekali tgk mcm makanan tucin arr..wakakakaka...

akak..syok arr ade anak..terhiburkan ati. Adeh!!! bilelah adam lamar z ek.leh banak 10 org..wakakakakaka.

Zana S said...

kak jie... welcome back kak jie.. harap kak jie sihat hendaknya..:) zana berkenan tul nama amirul tu. Lembut je pangge nyer.. tapi bila sampai kat mak ucu dia.. jadik nama org puteh la pulak.. AMirrull...(dgn penuh slang nyer .. huh.. tak kosa mak ucu dia tuh :D)

Mad Redo1... yg ada gambo meriam?? huhu.. tu version lain kot. nnt la ek klau dpt pree lagik zana sure ingat punyer lah. tehehehe..
Tinggi sora pun dia wat dek. paling2 dia pi majuk. huhu.. mcm2 karenah si kecik nie ek. huhu...

sweethoney.... hahahaha... oit! gi abis ngaji duluk baru pk nak tawen ngan ada anak. kang bajar ke mane anak ko kemane. :P(nie suke merayap nih. kena bap sama cam mirul baru dia tau.. wakakakaa)

Redbloodsnow... hehe.. ramai gak suke kopok/kepek bantal ek.. padanla sokmo sold out jek kat kedai runcit tuh. huhuhu....
tunjuk la post nie kat adam byk kali. lelama nnt dia anto rombongan la ke kuching. tehehehe..(good idea heh! :D)

aNoY said...

mak teh amirul menaip

ngado tul dak kenit nihhhhh...dah pandai majuk2 plak! meh duduk ngan nenek batu caves, xdok arapan ko nak majuk2 bagai...huahahahha....ameyyrulllll!

bak mai lapan bende alah tu...hehehe