Friday, October 10, 2008

Ayat-Ayat Cinta


Novel turns to film or the other way round?? dr novel ke lakon layar kan?? hiks.. memanelah.

haaaaaaaaaa... tu sure ngata aku tuh..iyeeeeeeeeeee... saya mmg org ke akhir la kalo ko ty pasal filem2 nih sbb saya tak tgk wayang n tak beli cd. cuma suh adik saya upload dr tenet n saya download ke pen drive utk tgk kat opis.. muahahahaha... sgt hampeh!

tapi citer omputih boley la... citer melayu nie adik aku slow ckit. tak minat katanya... iye ke??? :P



ikutkan filem nie dah lama di tayangkan di sini. tapi tak mendapat sambutan.
aku? tgk wayang?? erm... mmg jgn harap la..

So, since my boss kata citer dia sungguh syahdu n best (tak dpt aku nak interpret ke'best'an cerita nie since boss aku pun ckp suh aku tgk dvd dia dulu), aku sgt2 tunggu citer nie keluar kat tv.


ikutkan my boss nak kasi pinjam, tapi sampai la nie dia duk luuuuupaaaa nak bawak ke off. (ikutkan dia suh aku ingatkan... tapi.. kalo ko nak di beri pinjam, takkan la nak call dia ingatkan pulak.. huhuhu... haru2... tapi kalo pasal keja, suh ingatkan dia early in the morning pun aku sanggup :P).

Dia nak tau sudut pandangan aku bila tgk filem nie. tah nape tah. sbb dia duk ty gak ngan kengkawan dia apa persepsi depa. tapi, as chinese women converted to muslim, pandangan dia mmg jauhhhhhh lari dr pandangan org lain..(agaknya la kot).

takpe lah.. nnt aku nak dgr dr mulut dia sendiri pandangan dia n for sure, ada la sessi aku terlebih tambah kuah nnt tuh.. :D (faham? tak faham? nnt je la aku buat sinopsis k).

Ni plak novel dia. aku baru download dr tenet. tah bila la aku nak baca tuh? anyone??? read it for me pleaseeee??? :P

Sungguh ampeh... tgk filem je lah. kang tgk filem tak sebest novel kang adela potpet aku nie ha..

P/s - rerasa lagenda budak setan nak di filem/drama kan? mcm dah dgr cerita ni lamaaaa dah. tapi bila nak keluar??aku masih bersedih kerana buku lagenda budak setan yg aku beli pakai duit ehcik MARA masa belajar dulu hilang tanpa kabar berita... : (balasan menyalahgunakan pinjaman kot... muahahahahaa :P)
Tangisan Bulan Madu di dramakan aku tak tgk sgt. lagipun hero dia Ezany.. mcm tak sebest dlm buku je.. ngehehehe)

edit at 3.56pm =lupe nak kabo, jam 9.00 mlm di tv3 tau. jgn lupa tonton... :D

3 comments:

cendawanintim said...

malam ni yer...okies!

Anonymous said...

aku dah baca novel dia..

tataw aa nak cakap ok ke tak... ramai gak yang kata ok dan ramai gak yang kata tak ok..

tetapi rasanya membuka minda jugak sebab scene dia berbeza dengan tempat kita...

lelainnya.. tataw aa lak aku..

dan filem dia.. apsal aku rasa cam tak mengena sangat. melencong gak dari novel sebenar...

cam gitu le gamaknya.. hg nak taw lebih lanjut.. silala membaca dan nengok sendiri.. huhuhu..

Zana S said...

cendawanintim
camne feedback?? :)

intan
wah... sgt rajin ko membaca. aku lan ie nak baca time bile ek? kol 9++ je lampu dah kena off. sbb paksa si kenit2 tido. nak tak nak aku melayan tv je la.

ramai gak yg kata kalau baca novel ngan tengok filem dia mcm tak 'masuk'. tapi biasa la.. filem sure dia cut n paste. utk penuhi kehendak.

takpe. nnt kalo aku ada masa aku baca novel dia. tapi terma2 dia agak memeningkan la intan. ko baca refer dict kat bawah ek? hehehe...(sokmo dok baca maksud perkataan :D)