Friday, October 17, 2008

Selamat Jalan...

Semalam aku cuti emergency
bawa mak dan nenek ke airport
aku angkut mirul temankan aku
awal sungguh keluar rumah
kol 8 dah terpacak kat nursery aris
awal giles... selalu 8.30 la.. baru hegeh2 nak antar aris
kenapa tak bawak?? huhu.... tak larat nak bawak dedua.
aku tau antara aris ngan mirul, aris lagi byk songeh.
duk ngan untie ek... lagipun umie dah byr for a month ok.. hiks...(kijam sungguh umi ko nie... :p)
ya... semalam saya dr subang bawak keta ke selayang(umah mak n nenek) pastu bekejar ke KLIA, pastu ke Kajang last balik selayang dan akhirnyaaaaaaaaa.... amik aris dan balik ke Subang...
lepas isyak aku tros tumbang. dinner pun aku tak mkn. ekekeke...
baju abah yg sehelai pun aku budget ari nie baru gosok.. hehe... tak larat oo semalam.
ikutkan takla nak tido tapi badan sakit2. takleh nak bangkit rasanya.
masa berjalan tak hengat. bila dah sampai subang baru terasa.
lagipun semalam hari hujan. sekejap cni hujan, sana terang. tapi overall, hujan la semalam.
dr yg gerimis membawa ke lebat selebat2nya. kira aku kalo ko ty tempat mane, sume aku leh kasi keadaan cuaca. ekekeke...hebat tak hebat!!

Ceritanya.... pakcik aku, adik mak aku yg kedua (mak aku sulung) bermula semalam, akan bekerja di Dubai. tak pasti bape lama. selama deme nak la kot. :D

Dulu dia keja ngan 'bukit berlari' dr dia muda, rasanya belum kawen kot.. sampai la nie dah ada anak 4, paling tua 19. kot.. hehe...(sorry la.. lupe la umur ko kakak ct. tau ko sambut lahir 4 tahun sekali jek :P), baru nie ha.. dia tukar keja. dah tu, bukan dedekat. tros kena keja oversea. huhuhu...

Paling akhir aku ingat pakcik aku nie kena keja kat US. masa tu yg bongsu dlm perut makcik aku laie. sampai dia banak pun, pakcik aku baru nak balik dr US. kira dah keluar baru tgk. hehe..

itu pun citer 8 thn dulu. masa tu aku pun blajar lagi.

la nie... dia kena fly lagi. setahun lagi insya Allah dpt la jumpa muka lagi. hopefully raya taun depan ada la dia. :D

semalam anak2 dia sume ada kecuali anak lelaki nya yg kat matrik melaka. itupun sorg tu berangkut dr skolah. abis peksa PMR utk hari semalam. pakai baju skolah la ko ek sarah... ok pe! :p

meh la tengok2 gambar kat airport. enjoy ya kepada sesedara yg tak dan nengok/jumpa buat kali terakhir.(sebelum dia fly iye... jgn salah tafsir plak ) :)


aku, mak, nenek



nape tegak je mirul nie ek???

check in

Sarah. anak pakcik aku yg ke 3. dia pun ada tanda kena ekzos moto kat kaki. kira senasib ngan aku la tuh. dah tu moto abah dia. aku pun sama gak. kena ekzos moto pakcik aku yg nie. dahhhhhhhh tak leh kawen anak raja. muahahahahaha


uishhhhh... dekat gile muka aku. tu kalau nak tahu, gg mirul tu terserpih. iskh.. camne nak ckp ek?? tah apa dia gigit dah patah ckit gg dia. geram btol aku pagi tadi masa 1st time nengok kan. dia nie suka sgt gigit kain, puting susu dia, baju la hape2 lah. geram btol dibuatnya.

dr kiri, pak mertua pakcik aku, mak aku, jiran pakcik aku(cik Ros namanya), Acik uji, acik ita, kakak Ct(anak sulung depa).

ha... yg si tembam pakai gaun pink nie anak bongsu depa. fatihah. (tapi aku suka pangge dia patihah. :D)

sebelah mak aku tu pastinya makcik ku punya mak. muka diorg serupa la.. :D. mmg takkan salah punyalah. ini mak, yg tu anak.

nie anak buah acik ita. anak adik dia yg bongsu. tua bape bulan dr mirul. tapiiiiiii.... ke aktifan dia buat mirul tersengih2 dr jauh. nama nak join, mmg la mirul tak reti :D
dia duk bawak lari diapers dia. lebih rela diapers tu rosak dr bagi sepupu dia pinjam. adeh... bebudak... :D


sonok nmpk duk atas troli??? org tolak troli, dia pun sibuk nak nolak. :)


apa la yg adik beradik nie ngumpatkan...hiks..

hohohoho... saat2 nie la yg aku tak sanggup... saat nak kena masuk ke balai berlepas. nie gambar nenek dgn pakcik aku. yg dibelakang tu sume dah bergenang. termasuk la aku.. hehehee...sebak la jugak... lagipun mengenangkan lama gile dia diperantauan. tah bile la dpt jumpa lagi. paling2 pun dpt la ber'ym' nnt .insya Allah..

nie plak mak aku.iskh.... deme nie buat org nak nangis je.. :D

ikutkan pakcik aku nie garang ooo dulu. dulu la.. tapi aku plak mcm tak terasa ke garangan dia. sbb... aku agak rapat dgn dia dulu. aku ingat lagi, masa aku kecik, pakcik aku nie cilok aku bawak pi mkn McD. aku rasa tu pes time aku mkn mcD kot. ada la dlm umur 4-5 tahun gitu. adeh.. mcmane la aku tak ingat, mkn kat restoran tuuuuu... hehehehe (tu jgn harap la kalo nak pi ngan arwah abah aku :) sbb abah aku tak reti mkn burger! hihi...)

paling aku tak lupa masa aku dpt result spm dulu. pakcik aku bagi angpaw'besarrrr'
dia ty nak apa?? aku jawab nak pi bercuti kat sabah or sarawak. hahahaah.. macam la aku berani. tapi sampai la nie aku tak pi sana lagik. yg pastinya aku guna duit tu utk blajar memandu moto ngan keta. huhuhu... byk faedahnya... mekasih ek acik uji! :D


Masa utk berangkat

sebelum tu.. amik gambar dulu...

bubye atok!!! nnt jgn lupa bawak balik cikelat byk2 ek taun depan :D
Bon Voyage!!!

Nak balik pun nyempat main troli ngan makcik patihah!(ha ah... korg tu makcik la ngan mirul. tapi pasan pangge kakak ek.. :p)

haiyooooooo... payah tol nak amik gambo ko mirul. nie dia duk tgk bas kat bawah tu la.
okey... next destination.. to Kajang.!

6 comments:

Kujie said...

Zana, zaman skrg jarak jauh bukan halangan lagi...

mcm2 teknologi ada

Anoy said...

anak buah kesayangan hohohohohooo

Zana S said...

kak jie
benonyer dah reply komen nie tau.. tah kenapa blogspot nie asik la sewel...hilang belaka.

itulah... dia pun duk pk, senang ke dok nak bervideocam ngan anak2 dia nnt.:)

anoy
bukan anak buah kesayangan la... kebetulan no 3 click ngan no 3. hahahaha...

(boleh pakai tak alasan tuh?? :P)

Elyn said...

eleh jana..... alasan x masuk akai ko bg kt dila huhuh.....

owh bab ayor mate tu mmg wajib tuk family nek melah ekekekek

Zana S said...

elyn
ekekekeke

weh! ko bukan kategori keturunan nek melah jugak ke?? :p

Anonymous said...

[p]聽 聽 聽 , N o t e d t h a t t h e b a g o f s k i n d a m a g e , s t i c k t o t h e c l o t h L a i m i l k d i r e c t l y w i p e . Indeed [url=http://www.louisvvuittonoutletonline.com]louis vuitton outlet online[/url] succeeded . Dior's love of gorgeous [url=http://www.louisvvuittonoutletonline.com]louis vuitton outlet[/url] prom equipped with "Dior inverse" movement, practical oscillating weight is placed at the top of the dial, reproduce prom dress lightly rotating . Once a week with a dry towel dampened with water, wring gently wipe repeated several times . The entire package simple three-dimensional, fine checkered personality bag buckles, casual with a more suitable . Is another form of the active substance, to use the same bag every day . Noble golden LOGO decorated with handmade white flowers with elegant, three-dimensional cut flowers for Mangrovia bring joyous and inspirational temperament, playful, cute sweet appearance in the contests wedding is special and novelty . The B word Logo braccialini original people will be able to identify attractive package shall from braccialini the simple design is more sought after by the contemporary trend.[/p][p]Spain Story "series on sale in May next year, the series of handbags from 990 euros and 295 euros [url=http://www.louisvvuittonoutletonline.com]louis vuitton outlet store[/url] silk products . The line of succession to its name, the representative of the Alma handbag is simple, elegant, unique . Guests can choose any of your favorite leather material and color, and in full accordance with the individual needs of tailored to highlight and fit customer's personal taste and preferences, tailor-made leather and handbags . Tory Burch launched a special series of Mother's Day
Classic yet stylish dark blue, especially for the chic and elegant mother, the selection of a new Kelsey series of bags Tory Burch, artistic sense of hollow pattern with wavy border of the perfect combination, everywhere showing women's soft; select an exotic print cardigans, [url=http://www.louisvvuittonoutletonline.com]louis vuitton outlet mall
[/url] enhance mature elegance, but also added a touch of dynamic fashion . The Goyard handbags PM and GM in two sizes and in black, black / brown, red, yellow, green, sky blue, navy, orange, purple red and white optional . 2, if the leather stains, wiped with a clean wet sponge dipped in warm detergent, then let dry naturally . When the heat off a cold plus one, coupled with a long scarf, it seems unable to break [url=http://www.louisvvuittonoutletonline.com]louis vuitton outlet usa[/url] this aristocratic feeling.[/p]