Monday, October 6, 2008

Kerjakah??

Kerja la arinie walaupun mood cuti masih ado.

ikutkan tak la sibuk nak cuti tapi risaukan mirul.

ingat tak before raya badan muka dia naik merah2 gatal2?

haaaaa....

sampai hari nie tak elok. ikutkan last friday doc injek sabtu dah ok.

kitorg pun berjalan la beraya.

sekali semalam naik jugak muka badan dia.

mmg la doc leh ckp alergic

tapi............

ntah la...

kesian dia yg tergaru2. kesian dia yg duk mkn ubat tahan gatal. kesian dia yg takleh nak gi berjalan raya.

aku ngan abah dia pun mood nak raya tak dok.

aku plak badan nie kejap ok kejap ko. selesema batuk mmg hazab la..

sampai hari nie aku tak elok lagi.

tapi ubat doc dr sebelum raya dah abis.

so... sape yg tak kuat sebenonyer? ubat tu atau aku??

Sabtu before raya aku mmg tumbang. tak mampu nak bangun sahur. udahnya mmg tak posa arituh melayan kepala.

tapi alhamdulillah... lepas mandikan anak, aku makan panadol, rasa kebah ckit, pecut keta pi klinik.

siap singgah bank lagi tuh. iskh... rasa rugi plak tak posa. tu kebal yg tak kebal sebenonyer... hehehe...

tapi yg pasti... aku kena buat sesuatu kat mirul. tapi apa ek?

korang penah tak anak kena cenggitu? dia mcm kena gegata/ kelopak garam dan sewaktu dgnnya.

tapi tak seteruk bulan lapan arituh. atleast kali nie dia masih boleh tido. kalo tak.. masak la kitorg...

kesian mirul. mcm2 dia kena. dah la mkn memilih. takkan la sbb mknn ek??

aku mandikan dia air asam keping pun tak jalan. means ada la benda lain nih.

iskh...

balik kang kena bawak aris pi klinik plak.

dia batuk berkahak. kesian plak batuk tapi kahak tak kuar2. baru pagi nie aku dgr kronik bunyiknyer. rasa cam nak jolok tekak dia masa dia batuk tuh bagi kuar kahak. adeh.. kejam kan??

nie aku la pembawaknyer... dah nama mak. kalo org lain leh la aku jarak2kan.. nie aku?? mmg mahap dipinta lah.. deme mesti kena punya lah. :D

nape jam nie lambat sgt pusing ek??? :P

3 comments:

Umi Mia said...

kesiannya mirul....nak elak gatal tu pakai jer lah dia ngan calamine lotion..at least sejuk skit...adik beradik saya dulu selalu gak kena camni...sapu calamine lotion, pastu my mother pangkah tempat gatal dengan sikat...itu jer lah...bila dah meningkat besar...dah takder dah gegata tu menyerang...

aris tu plak...bagi dia minum air madu, kurangkan scoop susu....kalau teruk sangat bunyi batuk/kahak dia..bawak jer gi klinik...mintak doktor bagi inhale gas....

Zana S said...

thanks rose. tang aris tu nnt zana cuba. lupe plak kat rumah madu byk tapi tak tergerak nak beri ke dia. hhehe... mak dia ingat diri sendiri jek. madu tu zana sorg je minum :D

mirul plak mmg zana sapu lepas mandi. tapi nak sapu ke badan dia mcm bersilat. main kejar pun iye gak. dia plak nmpk je zana pegang botol lotion tu, tros amik baju suh pakaikan. takpun dia lari2. kalau dia jerit tu mmg keja umi dia la tuh. huhuhuhu...

itulah.. org kata semakin membesar makin la kurng kesannyer tapi... lambt gak nak membesar tu kan.. ekekeke...

Elyn said...

mmg sian aku tgk mirul.... tp aku pun x tau nk buek apo..... erm tye doc je la kot.....