Saturday, May 16, 2009

Kebanjiran

Apa yang banjir???


kedatangan orang asing di malaysia nie makin ramai kan?

especially org2 africa yg tah dr ceruk mane depa muncul.

aku perasan kat puchong ramai beno n aku sgt tidak selesa.

arituh.. keta depa mati bebetul kat traffic light. hawau betol!! dah la balik kerja.que punya la panjang. tak rereti nak tolak. padehal dedua pun jantan beso dlm tuh.

2nd time, balik dr mane tah, abah depa drive. sekali lagik!!! tempat yg sama.. org africa gak. nampak sgt keta sewa. bodo tol sape yg bagi tuh. menyusahkan org je! sama kes.. tak rereti nak keluar kereta tolak. boleh relax dlm keta nunggu mekanik sampai agaknya! sooo... mangkuk!

3rd time... serempak ngan sebijik keta waja.. gile babas laju dr arah jalan besar ke area kedai. aku yg nak ke kanan tros terberhenti sbb bapak laju keta tuh. mcm bawak kat hway!!
aku perasan si driver membebel! dan mereka org africa! 4 letter word la rasanya! uish... berbahang je mata aku nak maki. tapi... apa guna?? bukan depa dgr pun. paling2 depa leh lari jek!

area perumahan aku.... ramai org2 nie mungkin diorg menyewa n blajar di LKW Uni kat cyberjaya sbb aku selalu nengok bas uni tu kat luar housing area. dan... depa2 nie especially wanita... pakai baju mcm bukan nak pi blajar jek. mcm nak pi dangdut ada lah. meriah ooo kaler baju! huhuhu... mcm tak secure je aku rasa duk sini, wpun gated ngan guard bagai. heish!!

tapi.. ikutkan... kalau diorg takde pun.. rakyat malaysia pun sama jek aktiviti nya.. ada gak yg muka baik, tapi rupanya penjenayah!

harap tiada perkara buruk berlaku di sini khasnya, dan puchong amnya!

5 comments:

Unknown said...

bukan african je ..?kebanjran derang ni patut di sekatlaa..kadang kala aku tengok macam penyanyi RAp pun ada..klu mkn kedai mamak..geng depa jek..sorryla..bukan racist tpkan mmg tak berkenan betulla..hehehe
org malaysia mmg rmipun baik tp macam penyangak..!!tgkla skrg??
mmg tahap minatang kejahatannya...

azrid said...

kat sini pun ramai expatriate..tapi yg kaler hitam tak nampak lagi..

Arin said...

dulu, waktu kat melaka..arin ader satu customer african nih..perghh..berlagak nak mampos..pastuh mmg tak reti hormat org..ishhh..tapi dek sebab dia customer..harus le senyum sokmo..

aNoY said...

umah mak aritu BANJIR la

Zana S said...

syahadah
bukan rap lagik. tu mmg dah kaki gaduh dah tuh. mmg ramai dan menyesakkan. prefer lagik indian yg ramai2 tuh.

kak linda
sbb private college kot kak. asal masuk duit boleh je blajar. dgrnya byk kes. tapi... byk tutup. huehueheue...

Arin
aritu zana pi sunway. masuk it area. ada DUA bijik kedai yg depa punya. pastinya!!! org2 depa gak yang tgh berurusniaga. hebat giler!! cemane leh jadi peniaga tu ek?? pastu... ada satuuuu bauuuu yg kurang menyenangkan... huhuhuhu...

anoy
tu banjir lain daaaaaaaaaa hehehehe..