Friday, May 15, 2009

Selamat Hari Guru.. Cikgu!!

hold kejap entry mirul sbb nak masuk entry mak mirul. ekekeke!

esok Hari Guru semalaysia....

saya ucapkan kepada cikgu2 yg telah pun mengajar saya selama bersekolah dan di uni dahulu..

SELAMAT HARI GURU cikgu2 kue...... jasamu mmg tidak terbalas hendaknya...

teringat betapa ampeh nyer aku masa sekolah dulu...

tak suka nak main alat muzik...

tak suka nak bercampur ngan orang...

suka buat hal sendiri...

muka pun mcm tak suka segala2...

tapi aku gak penah buat cikgu menangis.. ampun cikgu.. tapi sampai la nie saya tak paham kenapa cikgu menangis.. tehehehe..( sape kelas 4 dahlia paham la kot.. ekekeke)

tapi bila aku semakin membesar di sekolah... aku semakin menghormati dan memahami lingkungan kerjaya seorang guru tu sendiri...

dan disebabkan menghormati profesyen ituew... kini aku menjadi manusia yg berilmu (wpun kengkadang bertindak cam tak cukup ilmu gak :P)

sebenarnya.. aku dgr hotfm pagi tadi pasal cikgu. automatik aku teringat cikgu2 yg selalu aku mengata.. tapi aku terima gak ilmu dia kasi tu. ekekeke..

sape kata aku baik??? baik la kot... tapi aku pun penah kena marah, kena rotan tgn, penah kena kuar kelas sbb tak bawak buku teks, penah gak kena sound dedepan muka dlm kelas sbb ckp bm dlm kelas bi. hahaha!!! mmg ampeh la aku nie ha!

takpe... janji aku best student skolah! miahahaha! TET! ceit!

takde makne kalo la nie aku keja pun makan gaji.. haih! bile nak kayo nie ek?? :D


motif gambar??? aku buh kat facebook kawan aku negur aku ghope cikgu. wahh!!! amin... atleast aku ada la bau2 cikgu..anak cikgu katakan... :D

cikgu feberet kue...pn Norhayati binti mohd Ali... kat mane la cikgu skang ek?? last sekali dpt berborak ngan cikgu pluss anak cikgu lagik. sure diorg dah besar kan?? masa tu aku kat matrik dan cikgu masih di johor. moga cikgu sihat hendaknya disamping keluarga.. amin...


4 comments:

Arin said...

ye ar..ader rupe cikgu gambo tuh..

Elyn said...

eeekke cikgu zana?? saya nk tye nape adik badik ko x de nk ikut jejak arwah abah ko??? aku rase ko elok la jd cikgu!! tkt sikit murid2 ekekekek

Zana S said...

ekekeke... dah la blakang ku itew brg jualan.. huehuehue.. cikgu HL. Tehehe....

Zana S said...

elyn
ntah la.. aku mcm nak jadi cikgu dulu. tapi.. biasa la.. aku kawen lepas abis blajar.. asik kena provoke. tros tak mo keja cikgu dah. haish!!!

ikutkan aku nak ajar tuisyen. tpai kelulusan pun takdok. huehueheue. :d